Monday, February 10, 2014

Kuat Makan

Gila, gila, gila... Dah kuat makan sangat ni. Nafsu makan tak terkawal dah aku rasa ni. Paling ketara bila nasi ayam terbayang-bayang kat otak aku tengahari tadi. Pagi tadi dah bfast nasi lemak ngan hubby. Kul 2 petang dah terbayang nasi ayam. Cuba buat-buat lupa, layan tenet, tengok tb, tetap tak jalan. Tengok tb pon nampak nasi ayam. Melampau kan.

Apa la nak jadi. Ngeri kot bila pikir-pikir tentang perubahan diri aku ni. Sekarang bila jalan kat mall ngan hubby and my love baby, aku paling takut tengok mesin penimbang. Bila nampak je, laju-laju aku jalan lintas benda alah tu. Last aku timbang berat aku 53kg, sekarang tak berani aku nak anggar berat aku sendiri.

Hari-hari bangun tido ukur lilit pinggang, bila lebih dari yang dijangka, mula la muram sepanjang hari. Buat kerja apa-apa pun cepat rasa penat. Buat kerja sikit kat umah dah rasa rimas. Bila duduk-duduk terasa lemak-lemak tepi badan, down sendiri, rasa diri hodoh sangat. Venci, venci, venci.

Tak bley jadi ni. Aku kena berubah, kena jaga makan. Kena kawal kuantiti setiap hidangan yang aku ambil. Kalori menimbun-nimbun setiap hari. Dah la kerja dalam air-cond, duduk ajer. Makin menjadi-jadi la pertambahan saiz dan berat kat badan aku ni. Bila on fb, tengok pic kawan-kawan, sepupu-sepupu meletop-letop badan, diri sendiri stress, padahal salah diri sendiri.

Bila keluar jalan-jalan makan angin, terserempak gegirl cantik-cantik, slim-slim, cepat-cepat tengok mata hubby. Jeles tak tentu pasal, padahal hubby tak pandang langsung gegirl tu. Sakit jiwa...hahahaha... Bila rasa diri tak cantik, mula la nak sensitif. Bila hubby tenung mesti pikir hubby tengok kita gemuk. T mula la tanya "kenapa tengok camtu?, ayg gemuk ker?"... Suasana yg sepatutnya romantik jadi tak romantik terus. Asyik negatif jer. Hubby puji pun kata perli. Stress hubby aku ngadap bini camni...Sabo jelah b..hehehe...

Tanam Azam Nak Kurus. Luputkan bayangan makanan yang indah-indah dalam pemikiran... Ape? ayam KFC????...hahaha...jangan menggoda...

No comments:

Post a Comment