Tuesday, February 11, 2014

Alamak, jerawat...

Lepas mandi pagi tadi aku sikat rambut, ikat rapi. Dah perfect, aku belek muka aku sebelum tepek bedak padat. Alamak, jerawat tumbuh didagu, aku tekan, tekan dah ada timbul, tapi mata dia tak keluar lagi.. Adui, rasa rimas plak.

Untuk pengetahuan, dulu time sekolah menengah, muka aku ni tempat fvrout jerawat nak membiak. Almaklumlah, aku bukan orang senang. Masa tingkatan 6 aku ke sekolah jalan kaki, lalu tepi jalan raya. Muka ni amatlah terdedah dengan habuk dan asap kenderaan. Sedih tul rasa. Asal balik rumah bukak tudung, belek muka kat cermin terserlah belak/belang dimuka, dihias lagi dengan jerawat pasir and ada juga ala-ala batu disitu.. Sebabtu sekarang kalau ada jerawat tumbuh aku jadi fobia. Ceh, ayat tu bajet muka sehalus kulit bayi sekarang kan. Buat rasa menyampah jer.

Berbalik semula kes jerawat aku yang dagu ni. Sampai kat opis, aku amik cermin kecik aku belek-belek lagi jerawat nan satu ni. Aku rilek lagi. Aku on pc, buat lupa kat jerawat. Aku chek email. Aku on fb pastu layan movie "highland tower" sampai habis. Dah habis tu aku amik lagi cermin kecik aku belek lagi jerawat ni. kali ni aku dah tak boleh blah. Mula la aku nak ketis, aku picit-picit sampai naik berair mata aku. Lastly apa pon tak keluar. Yelah jerawat baru nak tumbuh. Hasilnyer kawasan situ jadi bengkak ler. Tulah cari penyakit namanya.

Kompomlah balik nanti kena tegur ngan hubby sal jerawat ni. Elok-elok benda tu kecik dah jadi besar sebab bengkak. Gatal tangan betul la Ain ni. Tadah la telinga dengar nasihat yang sama dari hubby yer..

Ayat hubby : Lain kali kalau ada jerawat jangan diusik, nanti dia pecah sendiri la tu. Usik-usik kan dah berbekas dah tu...

No comments:

Post a Comment