Tuesday, October 30, 2012

Rindu Penciptaku, Sungguh Aku rindu...

Ujan lebat, membuat tubuhku terasa dingin, darahku juga turut  kurasakan dingin sedingin hati ini memeluk rasa rindu terhadapmu Ya Allah, Ya Allah indahnya perasaan ini Ya Allah, Ingin sahaja tika ini aku melafaz kembali "kalam-mu" untuk merasakan hadirnya kau disisiku. Ya Allah, kujunjung keagunganmu Ya Allah, aku menatap, aku menafsir satu persatu kejadianmu Ya Allah, kini aku sedar segalanya adalah milik-mu...

Saban hari aku bangun dari tidurku mencari-mu Ya Allah, tapi sering aku terlewat untuk menemuimu, sering aku leka Ya Allah, ampunkan aku, hambamu yang lemah ini... Ya Allah, aku memohon kepadamu, tetapkan la imanku, kekalkanlah rasa ini dalam hati ku Ya Allah, sesungguhnya aku ingin hidup dengan rahmatmu Ya Allah.

Aku mengakui, sesungguhnya aku amat cemburu dengan insan yang mampu dekat dengan-mu, dengan insan-insan yang engkau pilih untuk engkau bersihkan hati-hatinya. Sedangkan aku?...Ya, mungkin aku belum berusaha kearah meraih perhatian-mu...

Ya Allah, tetapkanlah rasa ini Ya Allah.... Amin Ya Rabbal Alamin...

No comments:

Post a Comment