Friday, October 12, 2012

Kedah, convo, best, penat, demam & degil...

        Alahai, dengan bersin, batuk, penin-penin...memang marvelous apa yang kualami kini... "full package"...Namun Alhamdulillah, aku masih mampu bangun pagi pergi kerja dan menjalankan tanggungjawabku seperti biasa... Alhamdulillah... Untuk my hubby, terima kasih kerana sabar dan tabah melayani kemanjaanku malam tadi...

        Ye, malam tadi aku demam agak teruk. Simptom demam mendadak datang lepas pulang dari kerja semalam... Sampai nak mandi pun kena paksa diri... Tak larat sangat, nak makan pun mintak hubby masakkan... Masa tidur mulut mengerang tahan sakit, baby dalam my tummy pulak macam tak selesa je malam tadi, tu yang ibu dia tidur tak tetap... Hubby jadi tak tido sebab risau tengok aku tak selesa, hubby picit kepala aku sampai aku diam dan tido sampai pagi, bangun-bangun aku dah ok, memang Alhamdulillah... Bersyukur sangat, tapi hubby aku pulak batuk-batuk dan sakit kepala, mungkin berjangkit... Erm risaunya, siap mandi aku sediakan air horlick panas, tampalkan koyok kat kepala hubby and belikan nasi lemak... Harap sangat hubby makan, hubby ni kalau demam selalu selera makan takde...

         Erm, kat opis, tengah layan internet, mak call dari kampung, katanya dia dan adik aku demam jugak, beserta selsema dan batuk seperti aku jugak...Mak kata ni effect pergi kedah tengok aku konvo... Erm penat barangkali... Memang penat, dah la kami berempat naik bus dari kluang, 12 jam dalam bus baru sampai kedah, pinggang, punggung, badan, kaki semua sakit. Last minute planning, penginapan memang tak ada, jadi kami berempat ( aku, hubby, mak, n adik ) decide rehat dan bermalam di masjid UUM... Sedih kan. kesian mak.

          Sepanjang di UUM, kemana sahaja kami nak pergi, baik makan, jalan-jalan, sampai la ke acara graduasi aku di UUM, semuanya kami hanya berjalan. Kudrat,kudrat, sepanjang berada di sana apa yang aku harap, mak tak sakit kaki, badan atau apa-apa sahaja sakit. Siap sahaja acara di dewan MAS UUM pada petang 9hb 10 2012, aku bergegas pulang jubah, tapi apa yang membuat keadaan agak kulang kabut adalah, beg dan segala perkakas ku letak dalam kereta mak sedara kawan aku "hidayah", maknanya aku tiada handset untuk menghubungi hubby, macamana nak cari hubby, mak dan adik dalam suasana orang yang ramai... Nak tak nak aku terpaksa tebalkan muka meminta tolong sesiapa agar meminjamkan telefon mereka kepadaku, dengan usaha aku temui seorang insan yang baik hati menolong... Aku call hubby untuk bertanya dimana kedudukan mereka..

         Apabila kami bertemu, aku pinjam handset hubby untuk menghubungi rakanku untuk mengambil begku yang berada disampingnya... Alhamdulillah, walaupun banyak halangan, dapat juga aku mengambil begku darinya... Alhamdulillah... malam itu, jam 8 malam kami semua bertolak ke bus stand cahnglun kedah... Selesai makan malam di warung berdekatan bus stand, tepat jam 9.15 malam kami semua bertolak ke Kluang Johor dengan menaiki bus SnS Express...

          Dalam kira-kira jam 8.30 pagi, 10hb 10 2012 kami semua sampai di Kluang... Aku dan hubby terus bertolak ke Gelang Patah... Aku dapat berehat sehari sebelum mula bekerja, dan hari ini demamku hampir pulih... Alhamdulillah... Tapi demam pun, ice tetap tak tinggal,, degil kan...tak tau la nak kata, dengan cuaca panas macamni, ice tidak dapat dielakkan... Sorry hubby...huhu..

No comments:

Post a Comment