Monday, June 16, 2014

Ulang tahun perkahwinan yang kedua. (17/06/2014)

Alhamdulillah dah dua tahun kami hidup berumahtangga. Memang betul apa orang tua-tua kata alam bercinta dan alam rumahtangga jauh berbeza. Kalau masa bercinta semua Nampak sempurna dan indah. Manakala alam rumahtangga penuh dengan dugaan namun jauh lebih nikmat dan manis jika nak dibandingkan dengan masa bercinta.

Sungguhpun banyak kali berselisih faham dan bertengkar, tapi dari situlah kita nampak  hubungan suami isteri tu bertambah erat. Dari situlah kita lebih mengenali hati budi dan siapa sebenarnya pasangan kita. Dan dari situ jugalah kita dapat menilai sebesar mana cinta dan kasih kita pasangan dan sebaliknya cinta dan kasihnya pasangan kita kepada kita.

Aku sangat bersyukur diatas ketentuanmu Ya Allah, mengurniakan suamiku ( Shahril Bin Ibrahim) menjadi pembimbing dan teman hidupku. Menjadikan hidupku lebih bahagia, penuh warna dan kegembiraan. Ditambah pula dengan kehadiran cahaya mata (Ameera Zulaikha) yang menambah lagi seri dan keceriaan dalam rumahtanggaku.

Kehidupan yang sederhana namun sempurna bagiku ini sangat memberi ketenangan dan kebahagiaan kepadaku dan keluarga.  Suamiku sememangnya bukan seorang doctor, engineer, mahupun ahli perniagaan namun dia seorang yang rajin dan sentiasa berusaha menjadikan hidup kami sekeluarga sempurna dan selesa. Aku bangga dan rasa sangat bertuah menjadi suri hidupnya.
Semoga kebahagiaan ini berkekalan dan rumahtangga ini semakin kukuh dari sehari ke sehari. Amin Ya Rabbal Alamin.

Kepada Suami : Ayang sayang dan sentiasa sayangkan abang.


Kepada Puteriku : Ibu sayang Ameera keta-ketat…

No comments:

Post a Comment